CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

berjalan di bumi tuhan

Daisypath Happy Birthday tickers

Saturday, July 9, 2011

dengan nama ALLAH yang MAHA PEMURAH lagi MAHA PENYAYANG.

*pasai pa entry kali ni nk islamik sgt pn aku x tau*

oke, tanpa mukadimah yang panjang berjele dan merapu,
aku nak terus cerita pasai semalam punya semalam bersamaan kelmarin.
gini cerita dia...

malam jumaat lepas,
dengan wajah2 yg suci lg polos,
aku,jiha dan faz pergi ke PUSAT ISLAM UITM MERBOK
tuk join satu ceramah ni.
tajuk dia MANISNYA BERCOUPLE CARA ISLAM.
malas nk cerita panjang2 pasai pa yg jadik malam tu.
tp ni antara point yg melekat dalam kepala hotak haku.


1) dalam islam, x de istilah bercouple yg hat pegang2 tgn,peluk2 pinggang tu.
*itu bercouple cara setan namanya*
2) x perlu bercouple atau berkenal kenalan terlalu lama.
*klu da mmpu cpt2 la kawin*
3) hubungan itu perlulah ada tujuan. bukan untuk suka2.
*ofcz la tujuannya untuk b'kahwin*
4) seboleh bolehnya, biarla ibu bapa kedua2 belah pihak tau dan merstui.
*jgn ngade2 nak kawin lari*
5) jgn terlalu kerap berhubung atau berjumpa selagi tiada ikatan yg sah.
*errr..msg hari2 pn x bole! sentappp..*
6) perempuan jgn terlalu gedik atau bermanja2 dgn pasangan selagi tiada ikatan.
*oke2, paham..*
7) perempuan baik untuk lelaki baik. perempuan jahat untuk lelaki jahat.
*perempuan mcm aku??*
8) cinta berlandaskan nafsu x kan kekal kemanisannya.
*cpt bosan..*
9) tetapkan dalam hati yg dia adalah cinta di dunia dan akhirat.
*insyaAllah..*
10) jdkan cinta terhadap suami/isteri sbgi jalan untuk ke syurga.
*....*




p/s ; ini nasihat untuk AKU dan SEMUA.


0 lovers: