CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

berjalan di bumi tuhan

Daisypath Happy Birthday tickers

Friday, June 10, 2011

SAYANG JAGA DIRI BAIK BAIK.

" SELAGI ABG MASIH HIDUP, ABG AKN SENTIASA ADA DI SISI NUR. ITU JANJI ABG PD ADAM "

haha. tiba2 nk berjiwang pulak kan.
ini bkn ayat2 cintan karangan bahasa melayu aku.
kalau korang peminat tegar NUR KASIH THE MOVIE mst igt
dialog ni siap dgn babak2 dia lg.

back to story, td aku terjah metro online.
bukak2 terus aku terbaca pasal berita ini.
 ‘Sayang jaga diri baik-baik’

SEDIH...Norafiqah keluar dari bilik mayat Hospital Serdang, semalam. Gambar kecil, Mohd Hairin 

 KUALA LUMPUR: “Jaga diri baik-baik kalau abang tak sempat nak jaga sayang,” itu pesanan terakhir Mohd Hairin Mazlan, 24, kepada tunangnya, Norafiqah Atan kira-kira dua jam sebelum dia terbunuh dalam kemalangan. Norafiqah, 21, berkata seperti biasa arwah akan menjemputnya di rumah sebelum menghantarnya ke tempat kerja di Jalan Klang Lama kerana pejabat mereka berhampiran.“Kami bekerja di tempat sama, jadi dia menghantar saya ke pejabat terlebihdulu sebelum keluar ke Putrajaya untuk menghantar pesanan pelanggan,” katanya.Mohd Hairin terbunuh selepas terbabit kemalangan di Kilometer 16,Lebuhraya Maju arah Putrajaya sebelum kawasan rehat Seri Kembangan. Dalam kejadian kira-kira jam 10 pagi semalam, motosikal ditunggang mangsa hilang kawalan dan terbabas menyebabkanmangsa tercampak ke arah penghadang jalan manakala motosikalnya terseret 50 meter.Mangsa yang parah di kepala dan muka maut di tempat kejadian dan dihantar ke Hospital Serdang untuk bedah siasat Difahamkan, mangsa yang juga anak bongsu daripada 14 beradik itu bakal melangsungkan perkahwinan dengan Norafiqah pada 2 Julai depan di Kuala Selangor. Menurut Norafiqah, dia tidak menyangka keengganan arwah menempah kad jemputan majlis perkahwinan mereka itu menjadi petanda dia akan pergi buat selama-lamanya.Sementara itu, bapa mangsa, Mazlan Ali, 68, berkata walaupun sedih dia reda dengan ketentuan Tuhan.Katanya, jenazah Mohd Hairin akan disemadikan di kampung halamankeluarganya di Kampung Bukit Senggeh, Jasin, Melaka.

kesian kan??
apa kau rasa kalau kau kt tempat tunang dia?
tinggal lg sebulan je nk kawen,
dan2 tunang kau pergi buat selamanya.
kalau aku kat tempat tu mungkin aku nangis laju2
sambil hentak kaki.
haha.

oke2,
being serious.
mmg x de motif aku nak buat entry khas pasal berita ni.
cuma tiba2 teringat satu ayat baekkkk punya yg 
aku pernah menggedik terbaca kat mana ntah,
ayt dia lebih kurang cmni.

" CINTA YANG HAKIKI ADALAH MILIK ALLAH
DAN ALLAH TAKKAN PERNAH MENINGGALKAN 
HAMBANYA WALAU SEJAUH MANA HAMBANYA MELUPAKANNYA"

paham ke x paham?
maksudnya kau lari la sejauh dan selaju mana kau nak,
tapi cinta ALLAh selalu ada utk kau.
tapi kalau cinta manusia,
blm pasti kekal selamanya.
kau janji la byk2 kat buah hati kau
yg kau x kan tinggal kan dia walau ape jadi sekali pn,
tp kau tgk la nt,
 kalu x sebab jantan atau betina lain,
mgkin sbb mati
kau tepaksa jgk tggalkan dia.
that's it !

jadiknya,
jgn janji yg kau takkan tggalkan aku sebab
aku taw satu hari nt saat perpisahan tu akn sampai jgk.

sekian !

p/s ; KALAU KITA D TAKDIRKAN BERPISAH 
LAGI, AKU HARAP SEBABNYA CUMA MATI.









0 lovers: