CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

berjalan di bumi tuhan

Daisypath Happy Birthday tickers

Friday, December 17, 2010

kebangkitan aku!!

fine! Title entry kali ni mmg over. Maksud aku sgt over. Haha! KEBANGKITAN AKU. Bangkit dr mane weyh?? Ouh,ssungguhnya aku mmg sdg bangkit dr angan2 kosong*agak poyo ayt tu,tp aku btl2 b’mksud*. Kan aku penah kata nk jd PROSECUTOR a.k.a PENDAKWA RAYA kan?? Mmg btl larh itu mmg aim aku. Tp b’brape hari lps aku masih x psti betul ke itu hala tuju aku. Aku still confuse dgn pilihan aku. GADIS MELAYU a.k.a ENTERTAINMENT or PRESECUTOR. Damn! Itu kisah smlm dan hari2 sblm smlm.

Hari ni*SABTU,18/12/10*. Program BICARA BERSAMA PENDAKWA RAYA tlh mengetuk ngetuk pangkal hati aku n at the same time,make me realized that be a PUBLIC PROSECUTOR is my TARGET! Dan aku akn ttp kn ini as my DESTINY*b’ckp dgn penuh bangga dan tanpa gerunnya*.

Oke,sikit pasal program yg aku p’kotak katikkn td. Dga je nama program terus aku smgt nk pegi. Mmg aku nk sgt taw pasal bidang ni Terus pujuk FAZ tuk sama2 pegi. Pg2 da bangun dgn penuh semangat dan gigihnya. 8.45 a.m da menuju ke DEWAN SARJANA dgn hati yg riang ria dan perut yg lapar. Paling pnting,amek tmpt kt seat plggggg depan!

9 a.m program x start lg. Aku da start ngantok tggu. Dlm kepala sibuk m’bygkn rupa paras pendakwa raya yg bakal bg ceramah. Terus aku pikir,org yg bakal muncul kt dpn pintu DS tu nt adalah s’org yg agak b’umo. B’muka bengis. B’pakaian formal hitam putih. Dan mgkin speech dy sgt serious. Oke! Aku tau itu adalah stereotype!

Dalam kul 9.30 a.m speech start. 2 org TIMBALAN PENDAKWA RAYA muncul. Aku tercengang cengang! Btl ke apa yg aku nmpk?? . 2 org pemuda. Maksud aku sgt muda drp apa yg aku bygkn!. Dress sgt sempoi,juz jeans n kemeja. Dan speech mereka sgtttt x skema n serious mcm dlm court.. sumpah hilang terus ngantok aku!

Plg penting program ni sgt m’buatkn aku x mnyesal dtg. Berguna,b’infomasi dan mmberi inspirasi. Balik dr program ni terus aku gigih tanamkn azam dalam2 kental2 kuat2 laju2 untuk mnjadi DEPUTY OF PUBLIC PROSECUTOR*kali ni lebih specific*. Lg sekali aku jatuh hati dkt LAW ni. Terus rasa mcm kasih syg aku kt lecturer sume sdg mlimpah ruah. Haha,yg ni mmg over kot! Plg pnting hilang sume angan2 aku nk join gadis melayu.

Tp satu je masalah aku skrg ni ialah MUET! Benda ni wat aku sgt takut nk b’cita cita tggi. Takut nk ambik galah yg sgt panjang n jolok kt harapan aku yg mggunung tu. org lain bole larh ckp JUZ TAKE IT AS A CHALLENGE AND MAKE IT EASY. Tp aku yg kena hadap benda tu n aku taw jauh mana kmampuan aku.

*TERDIAM*

*sambil toleh blkg n review balik jauh mana da aku lalui*

akhirnya aku sedar,PERJALANAN AKU MASIH JAUH!




                                                                                                           

0 lovers: