CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

berjalan di bumi tuhan

Daisypath Happy Birthday tickers

Saturday, January 1, 2011

Mode: serious tahap cicak.

Alhamdulillah,klu ikot kelender masihi hari ni da masuk tahun baru 2011! Syukur aku masih b’nafas. Bertambah syukur,aku masih ada insan2 t’syg utk b’sama2 aku mgharungi hari2 spnjg 2011. insyaAllah..

Oke! Nk cita sikit pasal 2010 yg da pn b’lalu..spnjg tahun MASIHI ni byk kot perubahan drastic dlm hidup aku. X ksah la perubahan kearah kebaikan or keburukan,dua2 pn ada. tp kt sini aku nk cita pasal k’baikan jela. Yg buruk2 tu bia aku smpan kemas2 dalam baju.

2010 = 18 tahun!
Fine,2010 yg lepas aku telah dgn jayanya menginjak ke usia 18 tahun. So,secara automatiknye aku adalah golongan MAJOR ketika ini. Bkn lagi bdk2 sekolah yg wajib pakai baju sekolah. Bkn jgk budak2 bawah umur yg perlukn decision parents klu nk tuka religion. Alhamdulillah,aku rasa kmtgn diri aku smkin mngkt. Mmg la x mngkat secara total,tapi aku masih bole control sifat CHILDISH aku. Satu je yg x best,aku RINDUU zaman kanak2 riang aku kt sekolah!*tp x b’mkna aku nk repeat zaman tu oke*

KERJA dan KERJA!
Next,nk cita sikit pasal pengalaman aku b’kerja. Oke,lps SPM x dela banyak sgt keja aku wat. Mula2 tlg abah gn mak niaga. Tp ni mmg da biasa pn so x bg effect sgt. Then,jd baby sitter. Ouh,yg ni mmg best dan senang! Tp seriously, aku better x payah kawen dulu sbb mmg x de bakat jaga bdk kecik! Lastly,aku keja kt MOSHA CYBERTEL sbgi budak topap. Actually x tau nama post aku time tu sbb rasanya suma keja pn aku kena buat. Tp mostly keja aku jual kredit la. Kat sini mmg sgt banyak pgalamn aku dapat. Siap ade pengalaman kedai kena rompak taw! Then kena  layan mcm2 kerenah customer lg. Ada yg nk marah2,ada yg main2..yg gatal x yah ckp ar,mmg belambak la kn! Plg penting time ni i learn dat it is not easy to gain MONEY! Then,u have to be brave to face so many kind of people yg mcm2 ragam. Terus aku sedar,aku bkn kt alam sekolah lg yg mana time tu environment aku juz kwn2 n ckgu. Dunia aku skrg lebih besar!

PERGINYA SEORG SAHABATL
Oke,part ni agak tacing. Actually, adik kpd sahabat aku yg pergi. Tp aku consider dy as SAHABAT la jgk. Aku x igt bila,tp awal tahun 2010 la. Masa tu masih pg. Aku dapat call drp sahabat aku dan dy sampaikn berita sedih tu. aku speechless. X tau mcmne nk tenangkn sahabat aku tu. mgkin sbb aku x pernah lalui kesedihan yg betul2 sedih mcm ni. Ini btl2 sgt drastic. Dy Cuma 14 tahun masa tu. sesungguhnya  ALLAH maha besar. Cuma DIA yg tahu rahmat di sebalik semua ni. Peristiwa ni wat aku  betul2 yakin dan percaya dgn firman ALLAH sesungguhnya ALLAH x kn menguji hambanya dgn dugaan yg x mmpu hambanya lalui. Hey kawan,ko kuat! Sebab tu ALLAH uji ko macam ni. Mungkin bkn aku yg terima musibah ni sbb ALLAH tau aku x sekuat ko. Aku tau family ko mmpu lalui semua ni dgn tabah. AL-FATIHAH..

RESULT SPM.
Tahun ni jgk result aku kua. X tau kenapa aku sgt x semangat nk amek result masa tu. mgkin aku takut akn terima berita sedih. Tapi sbnanye aku takot result aku tu akn mghampakn makabah aku. Yup,mmg sgt mghampakn. X sama mcm yg aku target. Mak aku kata x pe..oke la tu. tp aku tau dy kecewa.  Result aku kali ni x dpt buat mak aku nanges kgmbiraan mcm time result PMR klua dulu. Tp dgn result x seberapa ni la aku lebih semangat nk perbaiki diri. Cuba klu aku dpt straight A’s dulu,msti aku rasa dah cukup bagus n malas nk belaja kan!

UiTM KEDAH.
Mcm biasa,bila result da kua akn dpt la offer dr mana2. Satu2nya offer yg aku dpt is ASASI UNDANG-UNDANG kt UiTM KEDAH. Buat kali p’tamanya aku tau kat kedah pn ada UiTM! Sadis kn? Pertama kali jgk dalam hidup aku harus merantau jauh beribu batu dari family terCHENTA. Alhamdulillah,aku b’jaya lalui dgn matangnya penghijrahan ni. Syukur ke atas ALLAH yg SATU!

ASASI UNDANG-UNDANG.
Seriously,masa aku apply benda ni mmg aku x tau pape pn pasal kos ni. Cuma aku d nasihatkn oleh s’org kakak untuk apply ASASI. So,satu2nya kos ASASI yg aku rasa munasabah untuk aku apply adalah undang2. X sangka plk 1st choice aku ni d mkbulkn. Alhamdulillah.. setelah melalui sem1 aku sedar bahawasanya inilah hala tuju aku. Aku sgt sayang LAW! Byk kot social skill yg aku balaja dlm kos ni wlupn blm sepenuhnya aku aplikasikn dlm daily life aku. Sem 2 ni aku nekad nk perbaiki segalanya..INSYAALLAH...

Oke! So tahun baru ni aku nk jd lebih baik dr tahun lepas. Azam aku untuk tahun masihi ni masih sama gn azam aku untuk tahun islam yg aku cita kt post lepas2..MUET BAND 4 and DEGREE OF LAW! Doakn aku,aminnn..

0 lovers: